Verslag RES Adviesraad

De RES-Adviesraad met de C-aandeelhouders vergaderde in mei in de prachtige horecazaak Nenuphar te Afsnee aan de Leie.

De meeting werd ingeleid door Rik De Nijs, sinds meer dan 15 jaar (!) RES-agent en verantwoordelijke RES-agent voor Oost-en West Vlaanderen.
Junior had het voornamelijk over de uitstekende resultaten van RES in 2016, de huidige situatie van RES die alsmaar verbetert, de toekomst van RES en ‘het ambitieuze plan ‘RES 2020’.Iedere aanwezige kreeg een presentatiemap samen met de (voorlopige) balansen van 2016. Tijdens het exquise diner, aangeboden door RES, was er tijd voor vragen, antwoorden, suggesties en voorstellen.

De RES Adviesraad functioneert trouwens als een ‘stuurgroep’, waarbij de input van de RES-handelaars en ondernemers van heel grote waarde is bij de verdere ontwikkeling en verbetering van de werking van het RES-netwerk.

Zo kwamen o.a. volgende punten en voorstellen aan bod:

  • De kwaliteit van de RES APP zal binnenkort verbeterd worden met de lancering van een nieuwe versie, waarin o.a. mobile payment voorzien is en het online opvragen van het RES-saldo van de rekening.
  • Een aantal RES-leden hebben de juiste doelstellingen, werking en business model van de RES PREPAID-kaarten voor particulieren nog niet helemaal begrepen. Dit werd nog eens in detail toegelicht, met o.a. de voordelen, zoals de verlaging van de transactiecommissies.
  • Leden die hun RES-voorwaarden willen herzien, worden geadviseerd om mogelijk verschillende aanvaardingsvoorwaarden te hanteren voor collega RES-leden enerzijds en particuliere RES PREPAID-klanten anderzijds. Hiervoor neemt men best contact op met zijn RES-contactpersoon.
  • Het RES-Ambassadorsprogramma (Peterschap): RES is een coöperatieve en dus een netwerk van leden. Veel leden sluiten zich aan via introductie van bestaande RES-leden, wat toegejuicht en gestimuleerd wordt door het RES-management, want op die manier groeit het netwerk sneller. De vergadering adviseert om de bonus voor peters (100 RES) niet te wijzigen.
  • Sommige leden klagen over het feit dat ze “te veel RES hebben”. Dit is vaak een excuus om geen RES meer te aanvaarden en/of een poging om het grootste deel in EURO te krijgen. Er wordt aangegeven dat dit vaak een verkeerde of ten minste overdreven uitspraak is en dat er meer leden zijn die RES gebruiken zonder intrest dan leden die daadwerkelijk te veel RES hebben. “Te veel” is in dit kader ook een verrassende uitspraak, want hoe kan men nu “te veel geld” hebben?

 

De avond werd verder gezellig afgesloten met netwerking en vooral met RES-zaken doen.

Deel dit bericht

RES gebruikt cookies om u online de beste ervaring aan te bieden. Door onze website te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Als u meer wilt weten over cookies en hoe ze te beheren kijk dan op onze privacy- en Cookiebeleid of sluit en accepteer